Les Mills – BodyPump®

Det är styrketräning till musik som utmanar dig och gör dig stark. Passet är perfekt för både kvinnor och män som vill träna igenom hela kroppen på en timme. BodyPump® är enkelt och effektivt vilket gör att du snabbt se märkbara resultat.

Les Mills klasser är förkoreograferade, vilket gör det lätt för dig som deltagare att komma in i passets upplägg oavsett om du är nybörjare eller van deltagare. Koreografi och musik ändras var tredje månad.

Kom ihåg att:

  • En stark och stolt hållning är grunden för alla övningar.
  • Börja med låga vikter – höj dem stegvis efter sex veckor.
  • Fokusera på att lära dig rätt teknik först.
  • Utför övningarna kontrollerat – mjukt istället för ryckigt.
  • Fokusera på de arbetande musklerna och stabilisera de andra.
  • Lyssna på din kropp – träningsvärk är naturligt när du börjar träna. Om du får ont av någon övning – prata med din instruktör för att se över tekniken. Om smärtan fortsätter – kontakta en läkare eller sjukgymnast.

Hur ofta behöver jag gå på BodyPump®?
Vi rekommenderar att du går två till tre pass i veckan. Vila minst en dag mellan varje pass.

Vad gör detta passet för mig?
Du förbrukar upp till 590 kalorier per pass. Förbättrar din styrka och din allmänna hälsa. Styrketräning motverkar också benskörhet. Inte att förglömma den positiva känslan av din prestation.

När märker jag resultat?
När du börjar träna blir dina nerver bättre på att tala om för musklerna vad de ska göra. Musklernas fäste och senor anpassas däremot långsammare. Ta det därför lugnt i början! Om du ökar vikten för snabbt finns risk att du skadar dig. Fysisk aktivitet är inte en kortsiktig lösning – det är något som blir en del av ditt liv. Du kommer märka att du kan lyfta mer när du blir van vid övningarna. Efter ca sex veckor är du redo att öka vikten.

 

Berglind